Εκπαιδευτική επίσκεψη στο αντιτορπιλικό πλοίο “Βέλος”.
18 Νοεμβρίου 2024Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Logic Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος.
19 Νοεμβρίου 2024Στις 15 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές της Β’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων που διοργανώνει το σχολείο. Η επίσκεψη αποτέλεσε μια σπάνια ευκαιρία για τους μαθητές να εξερευνήσουν την ιστορία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και τη σημασία του για την ανάπτυξη της χώρας, ενώ παράλληλα ενίσχυσε τη γνώση τους σχετικά με τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις αλλαγές που επέφερε ο σιδηρόδρομος στην κοινωνία και την οικονομία.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους χώρους του Μουσείου, να δουν από κοντά ιστορικά τρένα, εξαρτήματα και αντικείμενα που συνδέονται με την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενώ ξεναγήθηκαν από εξειδικευμένο προσωπικό του Μουσείου. Η ξενάγηση περιλάμβανε πληροφορίες για την εξέλιξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας από τον 19ο αιώνα μέχρι και τη σύγχρονη εποχή, καθώς και για την καθοριστική του συμβολή στη σύνδεση των πόλεων και την ενίσχυση των εμπορικών και πολιτιστικών ανταλλαγών.
Ειδική αναφορά έγινε στην ίδρυση του πρώτου ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και στην ανάπτυξή του, ενώ οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να μάθουν για τα πρώτα ατμοκίνητα τρένα που έφεραν την τεχνολογική επανάσταση και την αλλαγή στις μεταφορές στην Ελλάδα. Επιπλέον, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες προκλήσεις και εξελίξεις στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και των υποδομών.
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια εμπειρία που ενίσχυσε τη σχέση των μαθητών με την ελληνική βιομηχανική και τεχνολογική κληρονομιά, ενώ παράλληλα τους έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουν τις πολιτιστικές και κοινωνικές επιπτώσεις των τεχνολογικών εξελίξεων.
Το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς ευχαριστεί θερμά το προσωπικό του Μουσείου Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης για τη θερμή υποδοχή και την εξαιρετική ξενάγηση που προσέφερε στους μαθητές και στους συνοδούς καθηγητές, και ευελπιστεί σε περαιτέρω συνεργασίες στο μέλλον.